Príprava na pôst. Myšlienky pred pôstom.

Predtým než začneme pôst, treba si vždy stanoviť odkedy a dokedy sa budeme postiť. Dôležité je, aby sme sa naň aj duševne pripravili. Predĺžiť obdobie sa vždy dá.

Psychika je rovnako reálna a dôležitá ako telo, teda môže byť špinavá a otrávená. Telo a duša spolu súvisia. Počas pôstu sa môžeme zbaviť nielen vonkajšej ale aj vnútornej nečistoty. Očistenie môžeme podporovať pozitívnymi myšlienkami a uvedomenosťou, čo napomáha úspešnosti kúry. Takýto rituál môže byť napríklad vedomé umývanie rúk. Pri umývaní rúk myslime na to, že voda zmyje všetky vnútorné i vonkajšie nečistoty.

 

Začiatok pôstu

Pred pôstom je potrebné mať 1-2 dni bez záťaže, keď nejeme iné ako zeleninu a ovocie. Je veľmi dôležité, aby sme pili veľa vody. Vhodné je nejesť mäso týždeň pred ním, takto je ľahšie prejsť na dni, kedy jeme iba ovocie a zeleninu a následne na pôst, počas ktorého už vôbec neprijímame tuhú stravu, len tekutinu. Telo si musí postupne zvyknúť na pôst.

Pred pôstom je potrebné odložiť všetky pôžitky akým je fajčenie či alkohol. Ak je niekto fajčiarom, je ťažké sa ihneď zbaviť cigarety a medzitým aj jedla. Musíme s ním prestať postupne, pomocou myšlienok to môžeme podporiť – sledujme v mysli cestu dymu a potom ju opusťme.

 

Týždeň pôstu

Týždeň pôstu určuje veľa vecí. Ako prvé je vyčistenie čriev. Existuje na to veľa spôsobov napr. bylinné čaje, Glauberova soľ alebo klystír. Toxikačné látky sa snažia opustiť organizmus cez celé telo. Nielen cez črevá, ale aj cez póry pleti a ústa. Môže sa teda vyskytnúť nepríjemný zápach potu alebo silný zápach z úst, avšak po skončení pôstu sa všetko napraví.

Počas pôstu pijeme len vodu, bylinné čaje, resp. ovocné a zeleninové šťavy.

Väčšina pôstu sa skladá z oddychu a pokoja, ale dôležité sú aj každodenné prechádzky. Zacvičme si, zašportujme si, saunujme, aby sa stav našich svalov nezhoršil a aby sme neoslabli. Významné časti týždňa pôstu sú rozhovory a rozjímanie. Človek počas toho si môže v sebe nájsť aj svoje kreatívne ja. Počas pôstu nie je zlá ani nuda, snenie vyvolá podvedomie, môžeme nájsť cestu k sebe. Pôst je taktiež aj cesta k spoznaniu samého seba.

Počas pôstu môžu nastať aj krízové stavy. V prvých troch dňoch môžeme cítiť hlad, potom to pominie. Môže sa vyskytnúť bolesť hlavy, príznaky chrípky, u žien ja možná silná menštruácia. V takýchto prípadoch takisto treba pokračovať v pôste, ale treba viac oddychovať a nenúťme sa k ničomu.

 

Koniec pôstu

Po pôste potrebujeme zotavovacie dni. Postupne sa vráťme k stravovaniu, k plnohodnotnému jedeniu. Najprv ovocie, zelenina, neskôr obilniny a nesolené jedlá. V prípade, že nie sme hladní, netreba jesť. Dôležité je jesť s mierou, kvalita je dôležitejšia ako kvantita. Po pôste sa odporúča mať raz do týždňa jeden ovocný alebo zeleninový deň. Nezabudnime, že pôst je dobrý na prevenciu ochorení a proti starnutiu.